fredag 25 september 2009

Tranemo - Ullared

Då var man hemma på besök i Tranemo. Så fort man kom hit blev det så klart sämre väder som vanligt... Lilleman var riktigt jobbig natten innan vi skulle köra ner så vid halv fem på morgonen gav jag upp och packade in honom och mig i bilen. Han somnade innan vi kom utanför Solna och sov två timmar tills jag var dödstrött och tvungen att stanna. Tänkte att han sover ju så jag kanske kan vila tio minuter i bilen men så fort jag stannade så vaknade han så klart... Köpte en stor kaffe och sedan var det bara att fortsätta. Rasmus somnade som tur var igen och vaknade inte förrän jag var framme i Tranemo.
...
Rasmus & gammelgammelfarmor;
...
Det har varit ganska lugnt. Lunch hos Rasmus gammelfarmor, gammelfarfar och gammelgammelfarmor har än så länge stått på programmet. Igår skulle jag och syster Bella springa och naturligtvis var olyckskorpen framme, som vanligt, när vi idrottar ihop. Denna gången trampade jag snett efter halva vägen och kunde knappt gå på foten...typiskt...
...
Gammelfarmor & Rasmus spelar piano;
...
Idag har morfar varit barnvakt åt Rasmus medan jag och Bella satte oss i bilen mot Ullared och Ge-kås. Det var den allra sämsta dagen (fredag och löning) att åka på men vad gör man inte för lite billig shopping:) Trängdes bland tusentals människor men gjorde en massa fynd. Det var barngrejer jag var ute efter och det fanns det verkligen. Dom hade fått en helt ny barnavdelning med "allt"... Köpte åkpåse till vagnen, overall för kalla dagar, jacka & byxor, underställ och lite andra kläder till Rasmus. Riktigt bra priser! Blev lite annat smått och gott också men jag vågar inte skriva allt här:)
...
Storgungaren;

...
Stenkastning i mormors & morfars damm var störtkul;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar