söndag 13 september 2009

Dygnet skulle behöva några fler timmar just nu



Oj, oj, oj... jag kommer nog att kola av innan jag är 30 med den här stressen... Trodde att det skulle va lugnt och avslappnande att vara föräldraledig med tanke på att det innehåller ordet "ledig". Tempot den här veckan har gått i 120, racerfart med andra ord. Det hela började nog i onsdags tror jag när jag skulle baka till "mammafikat". Rasmus var inte alls på bakhumör och skrek mest hela tiden sedan ringde mäklaren och sa att vi skulle ha extra visning och det var då det började snurra på i en himla fart.
...
...
Fikat var smått kaotisk med fem små killar som kryper omkring och drar i allt möjligt. Eftersom Rasmus inte kryper så har vi inte direkt anpassat vårt hem ännu. Det var trevligt men klart lugnare när alla bara kunde ligga på en filt:)
...
På fredagen var det dags att bli ett år äldre. Först kom Therese (snabbvisit stockholm - borås, bara för mig:)) på besök och fikade under förmiddagen. På kvällen var det rödvin och chokladpaj i goda vänners lag.
...
Lördag = storstädning = kaos = stress , som tur var blev vi bjudna av Maja på middag när vi var klara. Skönt med bortbjudning när man har slitit...
...
Söndag = kaos = stress = spegeldörrarna helt kladdiga = går ej bort... = åhhh nej, ännu mera stress
...
Men sedan när vi väl var klara så blev det en trevlig dag med brunch på hotell Anglais. Helavslappnande och mysigt precis som vad vi behövde. Tack Marie, Micke och Kiwi!!!
...
Ännu inga bud på lägenheten, tre timmar har gått:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar