tisdag 1 september 2009

Sjukstuga

Då sitter man hemma med två sjuklingar. Rasmus var väldigt hängig och gnällig igår och på kvällen när vi kollade tempen hade han nästan 39 graders feber. Inte konstigt att man inte är på topp då. Han blev snabbt snorig och hade svårt att andas så natten var inte roligast då favoritställningen var att ligga på min mage och sova (innebar att jag inte fick sova så mycket...). I morses hade han fortfarande feber och även Jesper kände sig hängig. Han brukar ju va snabb att haka på:) Själv kände jag mig som ett överkört plommon efter natten...
...
Så idag har det inte blivit mycket gjort. Tråkigt eftersom det har varit toppen väder med 23 grader. Har dock hunnit ta mig till min bokade tid för halsen och nu är det på G. I oktober/november ska jag ta bort dom där fördömda halsmandlarna. Känns lite läskigt att man ska ha svinont i två veckor men det är det värt om jag slipper det andra resten av livet. Läkaren försökte först med att jag skulle ta pencillin men det tål jag ju inte och tur var väl det för på slutet sa han ändå att det inte brukar funka så bra... så varför skulle jag göra det och sedan få börja om igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar