torsdag 1 december 2011

Pepparkaksgubbar

Idag har jag och mina två små goda pepparkaksgubbar bakat både lussebullar och pepparkakor. Trodde att jag eventuellt hade tagit mig vatten över huvudet när vi skulle baka själva utan att Jesper var hemma men det gick kanonbra. Vi lyssnade på julmusik, Rasmus bakade massor och Hugo tittade fascinerat på.

Mumsiga pepparkakor;

En riktig liten goding;

Att trycka i russin och rulla bullar var inget problem för en van bagare;

När det kom till pepparkaksdegen så kan det hända att det roligaste var att leka med alla formarna:) Rasmus smakade inte en enda gång utan att jag fick säga till att han skulle göra det...;

Är dock väldigt besviken på min pepparkaksdeg som måste blivit något utav den sämsta jag gjort på år och dar. När den bara fastnar och klibbar så är det inte så kul att baka. Hade alldeles för lite mjöl i men den blev i alla fall bättre och bättre. Kanske är tvungen att göra ett pepparkakshus bara för att få göra en bra deg också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar