lördag 17 december 2011

Nyfrisserad

Dåligt med uppdatering - Ja...

Julen närmar sig med stormsteg och massor av saker ska fixas. Igår skulle Rasmus klippa sig hos frisören för första gången. Hämtade honom från dagis redan vid ett och då var allt frid och fröjd. När vi väl kom in i salongen så var det blankt nej och han ville inte ens gå ur vagnen. Jag fick lirka med fika på centrum efteråt, godis och tillslut när frisören sa att han skulle få något efteråt så gick han med på det. Satt trumpet i mitt knä hela tiden och såg allmänt sur ut men det gick i alla fall bra och nu är han julfin och redo för julen 2011:). Han fick en liten bil av frisören och sedan gick vi ner till centrum för lite småinköp och fika. 

En mutad, nyklippt kille;

På kvällen var vi bjudna på makens jobbs julfest. Jag lämnade ett kaos till barnvakterna Ida och Emma med två skrikandes barn, stackare. Men sedan hade det gått bra... eller?:) Det var tre rätters middag, trevligt sällskap och sedan efter middagen gick vi på Caféet. Där hade det beställts drinkbord med champagne men seriöst så är jag nog för gammal för sånt... Kändes väldigt fånigt att stå på en upphöjd scen och flasha. Efter ett tag så kom det in ett gäng småbratts (kan inte varit äldre än 16) genom en bakdörr och skulle ha bordet bredvid oss. Då kände jag, va sjutton gör vi här...? nu är det dags att gå hem... Och det var nog ganska dags oavsett för idag turas vi om att ha sovpass här hemma. Segt med andra ord:) 

1 kommentar:

  1. Hej hopp! H är oxå nyfrissad så det blir perfa till nyår!
    Jag har uppdaterat Musqot nu men i din lista står det fortfarande att det var 10 månader sen;) den kanske har frusit fast;)
    kram kram

    SvaraRadera