söndag 8 augusti 2010

Möhippa/Svensexa



Ligger i framstupa sidoläge i soffan efter en helt underbar dag igår! Jag kan inte förstå att så många personer har lyckats hålla så mycket hemligt under så lång tid för mig och jag som har haft så många olika teorier:) Ni kanske fattar vad det handlar om... igår var det dags för Möhippa!
...
Kan man ha möhippa flera gånger??? Utan att gifta sig med olika... Det var verkligen en helt fantastisk dag där jag fick umgås med alla mina vänner samtidigt. Vilken lyx!!! Jag är så imponerad hur alla har ordnat och ställt upp bara för mig.
...
Det hela började med att jag helt klart trodde att Jesper skulle på svensexa och vi låg och spånade teorier på fredags kvällen. Mor och far hade inte varit inloggade på skype på hela eftermiddagen och kvällen så jag drog en vild teori om att dom kanske hade åkt upp för att ta hand om Rasmus så att vi båda två skulle "åka dit". På lördag morgon klockan nio knackar det hårt på dörren och inrusandes kommer svartklädda ninjor med nylonstrumpor över huvudet. Rasmus blir något skärrade över detta och fattar nog ingenting stackaren.
...
Mitt första uppdrag... Packa väskan och ta reda på vart vi ska. Jag tyckte att min första gissning var klockren... synd bara att det saknades två bokstäver till Grekland:) Det blev Karlberg istället och lika bra var det;
...
Mitt uppdrag under dagen blir att iklädd militärkläder försöka att rädda Jeppe. Det blir hårdträning i på militärhinderbana, hötorgsvimmel, myslunch, femkamp och tre rätters middag hos Anna. Allt detta varvas med kluriga frågor, uppdrag och annat smått och gott. Jag är så himla nöjd med min dag! Tack!!! När vi är på väg till Hötorget visar Marie upp ett mms som visar min mamma och Rasmus. Hej mamma! Vi är på väg till Tranemo står det... Så min teori stämde!!!:) Jeppe blev ivägskickad på svensexa vid lunch och Rasmus kidnappades till Tranemo...
,..
Det känns som att bröllopet har tagit upp mycket av vår senaste tid och tankeverksamhet. Det har nästan känts som att "kan vi få det bortgjort snart" och att man börjar bli less men efter den här möhippan så är jag super taggad på att få vara med om en underbar fest tillsammans med mina underbara vänner och familj! En försmak av vad som komma skall kändes det här som och jag vill gärna ha mer!!!

1 kommentar:

  1. Klart du visste det ;-)
    Tack själv, var länge sedan jag hade så roligt!
    Kram

    SvaraRadera