tisdag 31 augusti 2010

Förberedelser och kanske lite inspiration:)

Det har hänt så mycket dom senaste veckorna och jag har varit sjukt dålig på att uppdatera... tänkte därför att jag ska briefa alla läsare med vad som har hänt:) Börjar med vad som hände dagarna innan den stora dagen...
...
När vi väl kom ner till Tranemo för att fixa det sista inför bröllopet så var det jobb från morgon till sen kväll. Festhäften skulle göras, och fick ändras, och fick göras om. Ringen skulle hämtas, tårta skulle provsmakas och mitt i allt detta så hittade jag inspiration från en bröllopsblogg om hur man kunde dekorera honörsbordet på ett häftigt sätt.
..
Alla kanske inte var riktigt lika nöjda över min nypåfunna idé men slutresultatet blev grymt! Farfar fick tag på frigolit som var mycket kompaktare än vanligt frigolit. Jag skrev ut bokstäver från ett typsnitt på datorn som sedan kopierades över på frigoliten...;

...
Pappa använde sin supermaskin för att få ut det som jag ritat på frigoliten (här under övervakning av Jesper);

...
Resultat efter utskärning;

...
Sedan sprayade jag och syrran med grå färg på bokstäverna och slutresultatet blev så här;

...
Kanske något svårt att se på bilden men det står i alla fall Mr & Mrs Wallenberg...
...
Istället för brudbåge så gjorde mamma ett jätte fint hjärta som hängde på väggen bakom oss;

...
Till dukningen hade jag köpt vita linnedukar och linneservetter samt lila löpare från panduro. Mycket mer än så behövdes inte och fick inte plats förrutom ljus, tallrik, bestick, alla glas, servetter och festhäften;
...
Närbild på servettvikning samt bordsplacering som bestod av en liten påse av celofan med lila, rosa och vita godisar;
...
Trötta (moster Bella och Rasmus)... vilar ut efter en lång förberedelse...;

...
På fredagen trodde vi inte att vi skulle ha så mycket kvar att göra men allt tog mycket längre tid än vad vi hade räknat med. När vi hade haft genomgång med serveringstjejerna och toastmasters så var det dock som en sten föll från hjärtat och man kunde andas ut. Äntligen låg ansvaret på någon helt annan...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar