tisdag 31 augusti 2010

Innan vigseln

Så var det äntligen dags för den stora dagen, dagen som vi planerat för hela sommaren och som jag antar är en utav anledningarna till det stora antalet besökare på bloggen just nu:)
...
Efter att ha lämnat över allt ansvar dagen innan så kände jag mig faktiskt helt cool lugn och sov gott hela natten. Nervositeten verkade snarare ha tagit ett grepp om Jesper än om mig...:)
...
Mycket champange så klart...:);

...
Dagen började med att medhavd hårfrissa (min tärnas fästmans syster...) från Stockholm satte i löshår och gjorde en kanon frisyr med mitt hår, sminkade mig, klippte Rasmus och sedan som bonus även fixade mamma och pappa:) Jag hade sällskap av mina tärnor och vi skålade i champange. Känslan var redan då - helt underbar!!! Jesper hade begett sig ut till en stuga vid vigselplatsen tillsammans med bestman för att göra sig i ordning.
...
Klart att alla ska va fina, även lilleman;
......
Jespers avlägsna släkting från USA, som också är bröllopsfotograf, hade kommit ända till Sverige för att hjälpa oss att få lite bra bilder. Man fick känna sig som en filmstjärna hela dagen när man skulle posera framför kameran. Totalt har vi nu fått sex stycken skivor med typ 600 bilder på varje...
...
Brudbuketten (som jag fick för 400 kr på en annan blomsteraffär istället för de 1 700 kr som den första floristen skulle ha...) samt rispåsar;

...
Jag och mina tärnor innan vi beger oss iväg för att möta upp brudgum och bestman. Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända:)...;

3 kommentarer:

  1. Bilden på tärnorna och bruden är fantastisk!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. host host host, det var faktiskt jag som gjorde hjärtat!!

    SvaraRadera
  3. Härlig skuttbild! Trodde de där bokstäverna var i sten... var faktiskt lite orolig när folk började stapla dem på varandra :-)

    SvaraRadera