onsdag 2 juni 2010

Tålamodstest

Idag ringer Jesper mig på jobbet och säger att han tålamodstränar... Hahaha... det kan du behöva säger jag:) Rasmus har tydligen varit på lite gnäll och häng humör vilket resulterade i att pappa flydde fältet så fort jag kom hem från jobbet vid sju.
...
Då fick mamma och Rasmus lite egen mys och gos tid tillsammans. Är dock lite jobbigt när man är hemma vid sju och inte får mer än en timme ihop...
...
Ska vi bada? frågar man Rasmus och då springer han direkt till badbaljan och hoppar i. Just nu är favoriten att fylla olika saker med vatten för att sedan hälla på sig själv;

...
Igår sprang jag Vårruset tillsammans med delar av mamma- (föräldra) gruppen. Det var härligt väder och mycket folk. Tyvärr var vi lite sena och hamnade långt bak så vi fick kryssa oss fram. Tror ändå att jag fick en hyffsad tid (eftersom första kilometern stod nästan still...) då jag sprang på 27 min. Efteråt var det myspicknick med massor av godsaker och lite vin:)
...
Rasmus ger mamma give-me-five efter loppet;

...
Så här ser det som oftast ut i vårt hem nuförtiden... Rasmus skulle verkligen behöva ett eget rum som han kan stöka ner i...;

...
Idag har Rasmus och Jesper varit i Mulle Meck parken och här kommer lite bildbevis;

...
Rasmus favorit just nu är att säga hejdå. Han säger hejdå till allt och alla, vinkar glatt och ger slängpussar till höger och vänster... så himla gulligt! men lite jobbigt när han ska stanna och göra det till alla bilar och människor...
...

...
Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på säsongsavslutningen av Desperate Housewives. Ska bli skönt efter tre långa dagar då man knappt har varit hemma. Och är man hemma så är det tusen tankar som upptar ens hjärna... lite softande kan inte skada:)
...


Trötter ska försöka äta;

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat Malle, de va en bra tid :))

    SvaraRadera
  2. Det var väl en bra tid. Jag får ligga i om jag ska vinna tjejloppet i höst förstår jag. Det var fina bilder på Rasmus lägg gärna in lite mer filmer för det är så kul! Kram mamma.

    SvaraRadera