söndag 20 juni 2010

Bröllopsbestyr att bocka av

Tänkte börja med att visa vägen upp till vårt blivande hus och tomt:) Det är super svårt att fatta att på en överväxt tomt med ett fallfärdigt hus kommer vårt framtida hus att stå... Här ska vi bo!!!...;
...
...
Det har varit svår att förstå och ta in att vi faktiskt har skrivit på kontrakt för huset. Vi behöver inte längre gå på visningar och fundera på vart vi ska bo - nu vet vi!:) I fredags firade vi kontraktsskrivningen med ett glas vin och brainstormade samtidigt lite bröllopsplaner. Rasmus och Jespers outfits är nu nästan klara, skönt!
...

...
I går var Linnea med mig och provade klänningar så nu är partystassen bokad och beställd! Ännu en punkt att bocka av trots att jag hade ångest in i det sista. Hade två stycken totalt olika klänningar som jag tyckte lika mycket om. Men nu är det bestämt och klart så nu slipper man fundera mer. Skönt att veta vad man ska ha på sig den stora dagen och att man slipper stå och välja då:)...
...

...
Vi tänkte kollat in Kronprinsessans bröllop live men orkade inte stå och vänta för att i slutändan ändå inte kunna se något så det blev hem och se på TV istället. Okej, så mycket kan jag säga att min klänning inte är det minsta lik hennes:)
...

...
Sedan bar det av på inflyttningsfest i Filmstaden och Rasmus trivdes som fisken i vattnet bland allt folk som busade och spelade boll med honom. Vid elva hade han fortfarande inte somnat så då gick vi hem och han slocknade på direkten. Men vad spelar det för roll om han är uppe länge, han vaknar ändå samma tid morgonen efter... typiskt.
...

...
Idag på morgonen hade jag och Rasmus målarstund med fingerfärg. Härligt, klabbigt och lite läskigt tyckte Rasmus som ser ut att bli nästa Piccasso med sin koncentrerade uppsyn:);
...

...
Efter det var det solning på balkongen;
...

...
Vi träffade Anna, Olle och Albin för att gå runt sjöarna och luncha vid Gröna Stugan. Härligt med lite spontanumgänge!
...
Albin & Rasmus busar;

...
Sedan var det grillning i Näckrosparken här bredvid med Rasmus kompisar samt föräldrar. Helmysigt och en heldag ute! Rasmus slocknade direkt när vi kom hem och nu ska jag försöka läsa ut boken som jag läser för jag är inne i den upplösande delen när man knappt kan slita sig och Jesper kollar fotboll hos Pierre. Bäst att passa på!


1 kommentar:

  1. Det ska bli spännande att följa husbygget och underbart att komma och hälsa på er när det är färdigt! kram mamma

    SvaraRadera