torsdag 15 oktober 2009

Lilleman är sjuk

Rasmus ligger just nu nerbäddad i soffan och tar igen sig;

...
Då var det sjukstuga igen. Det började redan när vi gick och la oss med att Rasmus var orolig. Jesper fick ta soffan för att få sova någonting. Jag däremot tror inte att jag sov många minuter i natt. Rasmus vaknade hela tiden och skrek som en galning. Det gick inte att trösta honom på något sätt. När vi sedan gick upp så ville han inte äta. Fick en smörgåsbit men kräktes upp den direkt och gröten knep han bara ihop munnen när han skulle få. Kollade tempen men han verkade inte ha någon feber då. Ringde BVC och dom tyckte att vi skulle gå ner till Vårdcentralen.
...
Spenderade hela förmiddagen på Vårdcentralen. Fick kolla öron, hals och ta blodprov. Dom hittade ingenting... doktorn sa att får han feber får ni åka till Astrid Lindgren och så fick han hostmedicin för hostan. Kom hem och kollade tempen igen eftersom han var så hängig, då hade han helt plötsligt 39 grader. Jesper kom hem till lunch men efter att ha fått i sig lite välling blev han piggare. Vi tänkte att vi avvaktar med att åka in när han verkar piggare och äter lite. Nu på eftermiddagen drack han ersättning och spydde sedan igen, fortfarande feber och verkar hängig. Kanske dags att åka in...
...
Jesper har läst att små barn är hemma i snitt varannan vecka för sjukdom, det är väl bara att vänja sig... men så jobbigt när han inte mår bra.
...
Och så något positivt:) En dröm kommer kanske snart att besannas... och nu tror alla att dom vet... men det är inte "det":)

2 kommentarer:

  1. Ska ni gifta er? Eller har ni antligen kopt ett hus? NI SKA GIFTA ER!

    Pussa pa sjuklingen fran moster. Sa sot han var invirad i den randiga handduken, jag fnissade hogt for mig sjalv har sa alla malajer sneglade konstigt pa mig :)

    SvaraRadera
  2. Jag skrev ju att det inte var "det"... Du får veta när vi vet:)

    SvaraRadera