onsdag 28 oktober 2009

Första namnsdagen

Vart tar min tid vägen??? Det känns som att den bara rinner mellan fingrarna när jag är hemma på dagarna... Kan ju bero på att det lilla buset bara sover en halvtimme åt gången (vilket innebär att man knappt hinner sätta sig innan han vaknat igen) och att han kräver total uppmärksamhet när han är vaken.
...
I måndags var det första Rasmus-dagen (namnsdag). Detta firades med mysfrukost hela familjen och så fick han paket av mor- och farföräldrar. Jag kommer då inte ihåg att jag fick några paket på mina namnsdagar...?:) Det roligaste var dock själva paketen...
...
Nu har jag lärt mig att ta mig upp till stående i sängen, det är väldigt roligt. Ibland när jag vaknar på natten brukar jag sätta mig upp fast jag egentligen sover...;
...
I söndags besökte vi Sjöhistoriska muséet vilket var en riktig flopp. Stod att det var ett bra besöksmål för 0-6 åringar men det fanns inte mycket för en 8 månaders kille. Dessutom höll de på att restaurera så det fanns knappt något att se, tur att de inte tog betalt i alla fall...
...
Rasmus fick leka lite grann med en livboj;

...
Igår var Johan & Lina barnvakt då vi skulle och se bio. Då blev det ännu mer presentöppning ((bortskämd...:)). Vi såg "Flickan som lekte med elden". Den var bra men den första var bättre... När vi kom hem så visade det sig att Rasmus sprungit runt med barnvakterna från det att vi gick kl sex tills dess han stupade i säng kvart i sju (somnar vanligen åtta). Typiskt, då var det bara att kliva upp kvart över sex imorses... jag var ganska trött och sliten men inte lilleman så klart...
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar