söndag 24 maj 2009

Namngivning

Rasmus, morfar & mormor;
...
Vår lille prins;
...

Så var då den stora dagen över. Igår hade vi namngivning för vår lille son. Jag har gjort mat i massor och som vanligt när man gör buffé så är det så svårt att beräkna. Vi var 19 personer men det kunde ha kommit det dubbla med tanke på hur mycket mat vi nu har över i kylskåpet...

Faddrarna Johan & Lina;
...
...
Vi hade lånat en lokal i vår fastighet som var ganska sunkig men jag tycker att vi lyckades piffa upp den hyffsat med långbord, ballonger och blommor. Ceremonin flöt på bra. Pappa Jesper höll tal och Pierre sjöng sånger och spelade gitarr. Faddrar utsågs i form av Johan och Lina och mormor kom överraskande med en dikt. Sedan åt och drack alla och jag hoppas folk inte gick hem hungriga. Tårtorna tog mig och min syster många timmar att dekorera men vi blev ganska nöjda tillslut. ...



Nu dagen efter så är vi helt slut och tar mest igen oss. Har varit och kollat på husvisningar i Upplands Väsby samt en nyproduktion i Vallentuna. Skulle vara häftigt att flytta in i ett helt nytt hus...
...
Tack alla som kom och gjorde dagen oförglömlig för Rasmus, mig och Jesper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar