söndag 6 mars 2016

Sportlov

I torsdags började grabbarnas sportlov med lite pappatid. Maken tog med dom till Naturhistoriska museet där dom härjade på i flera timmar. Vem som var mest trött?, ja gissa det:)...

På fredagen var det dags för mig att ta över stafettpinnen. Jag älskar dom där kravlöst lediga dagarna med grabbarna. Bästa tiden! Vi tog pendeltåget ut till Bro för ett besök i simhallen. Hade tänkt mig en överfull simhall med massor av sportlovsbarn. Men oj vad fel jag hade. Vi hade simhallen nästan för oss själva och den var verkligen perfekt för grabbarna. En stor bassäng, en mindre lagom varm bassäng och ett rum med två större rutschkanor varav den ena hade varmvatten. Vatten är verkligen grabbarnas rätta element och dom ville aldrig gå därifrån. Rasmus passade på att få lite egen simcoachning från simvakterna och lyckades ta järnmärket. Imponerande!

Lördagen blev det promenad, gym, besök i Solnahallen för att se innebandy och sedan avslutningsvis Mellon så klart. Rasmus tjöt av glädje när Samir & Viktor gick vidare men jag tror att Panetos också seglat upp som toppfavorit. Nu längtar vi till nästa lördag då det blir final live på friends!

Fullspäckade sportlovsdagar med andra ord trots riktigt tråkväder...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar