söndag 13 september 2015

En riktigt bra födelsedagshelg

När man fyller 34 år så har önskningarna liksom tynat ut. Livet är ganska bra som det är utan en massa extra prylar så därför blev jag extra glad att min mamma och pappa tog bilen upp för att hälsa på, på min födelsedag i fredags. Först blev jag uppvaktad med skönsång och tårta på sängen av mina favoritgrabbar och på kvällen bjöd maken oss allihop på en egenkomponerad trerätters meny. Strålande (observera att det är maken som bakat tårtan på bilden i nästa inlägg, visst har han blivit duktigt)! Precis så bra som jag vill ha det:)! 

Helgen fortsatte i samma fina anda. Kusin Ellen kom förbi på lördag förmiddag och vi fick ha henne för oss själva ända till söndag lunch. Jag, grabbarna, mormor och morfar och Ellen tog en cykelrunda för att spana i äppellunden i Frösunda (men äpplena uteblev med sin närvaro). Istället tog vi en sväng runt Hagaparken och Hugo cyklade hela rundan själv. Ellen var också ganska nöjd med sin premiär på cykel.

Grabbarna har varit så fina med sin kusin hela helgen och tagit hand om henne. Jag tror hon gillade att vara här för hon sov inte en enda lur på dagen trots att hon brukar sova två:).

På lördag eftermiddag begav sig mormor och morfar tillbaka hemåt igen och vi fick ha en obligatorisk fredagstacos (på en lördag...) för oss själva. Söndagen har varit som den brukar med fotboll på förmiddagen (skönt att det fortfarande är härligt väder) och på eftermiddagen fick en stolt Hugo gå på kalas till kompis. Jag har kunnat träna för första gången på två veckor, skönt! och i veckan har vi varit duktiga och sålt både gamla cyklar och kameror på nätet. Alltid bra att få in lite extra pengar och bli av med sånt som bara samlar damm...

Mer bilder i nästa inlägg...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar