fredag 18 november 2011

Fullt ös

Mitt stalltips är att Rasmus feber beror på hans två nya tänder som håller på att titta fram. Han klagar nämligen på att han har ont i tanden och inte kan äta. När jag tittar är det alldeles sårigt så det kan man ju förstå. Vet dock inte om man brukar ha 40 graders feber så här länge för lite tänder? Han har ju aldrig haft problem när han fått tänder tidigare...

Nästa punkt; Tog grabbarna för att kolla på en ny bilbarnstol till Hugo. Hade i princip bestämt att han skulle ha en likadan som Rasmus eftersom vi tycker att den är bra och funkar upp till 25 kg. Är i extremt stort behov av en ny stol eftersom Hugo inte får plats i babyskyddet. Man får bända och dra och han blir alltid sur och irriterad, vilket jag kan förstå. När vi kom dit så fick säljare mig att ändra mig. Typiskt, jag som hade plånboken i högsta hugg. Tror det blir en ny stol till Rasmus istället och så måste jag kolla runt på priser igen. Ny shoppingtur blir det alltså idag...
Hoppas nu att Babyland håller vad dom lovar angående lägsta pris garanti eftersom jag hittat stolen för 1000 kr billigare inne i stan men inte orkar åka dit.

Bra morgonhumör;

Har verkligen haft en totalkass natt. Att vara själv med två varav en är sjuk är ingen höjdare. Har kanske sovit med entimmesintervaller... Mycket kaffe idag alltså:) Igår hade jag ett rejält arbetspass på 12 timmar utan så mycket som en microdelssekundpaus... Vid åtta var det ganska skönt att sjunka ner i soffan och jag såg verkligen fram emot mina två inspelade program av Desperate. Satte på TV:n... nähä, då var det fel på inspelningarna på båda avsnitten. Tyckte att jag var värd lite lyx och betalade 19 kr per program för att se dom på datorn. Tyckte sen att jag var värd lite mer lyx och tryckte en godispåse till favvoprogrammet... Efteråt kändes det mindre lyxigt:( men det var ändå såååå värt det:).

Att köra bilar är Rasmus totala favorit sysselsättning och jag är ganska less på denna ostimulerande (för mig) lek;

Om man kommer med andra förslag att vi ska rita, gå ut eller nått annat så blir alltid svaret. Ja!, men först köra bilarna. Suck, pust, stånk, stön... Vad är det för evighetslek som tjejer sysslar med om dom inte kör bilar? Visst var det klippdockor och dockhus som sysselsatte mig i timmar? Men när kan dom leka lite mer själva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar