fredag 15 april 2011

Fullt ös



Uppdatering av status:) Vi lever men det känns som att tiden går i illfart just nu och det händer så mycket, är så mycket som ska göras...

Idag är det ledig fredag så då kanske jag hinner ta igen lite grann:) och efter det här veckan är det bara tre veckor kvar på jobbet. Tänk att man ska va ledig över ett år igen sedan!

Vårfint;

Idag strålar solen och jag ska ta mig en kopp kaffe på balkongen för första gången. (Förra försöket resulterade i att jag ganska snabbt fick gå in igen...) Men idag är det redan tio grader och klockan är halv nio. När vi städade inför visningen så började jag skura balkonggolvet. Efter tre försök ungefär så lossnade en grön/svart äcklig sörja (har inte rengjort golvet sedan vi flyttade in...). När det väl torkat igen så var både möbler och golv jätte ljusa så då fick jag för mig att jag skulle olja in alltihop (har man inte jobb så skaffar man sig och har man jobb så skaffar man sig ännu mer) och nu ser det ut som nytt!!! Så himla härligt att ha en lite oas på balkongen. Nyplanterade blommor och polerat golv:)

Oasen:);

Rasmus kunde idag gå till dagis utan overall för första gången och var överlycklig över att bara få ha biljackan.

Rasmus nya (begagnade) stol är en hit! Lite slipning och färg så blir den snart som ny...;

Årets första humla surrade precis in i lägenheten eftersom jag har balkongdörren öppen. Allt det här måste vara tecken på att våren äntligen är på intågande? Jippie!!!

Idag vid lunch ska jag och Jesper ner och kolla vart vi vill ha alla eluttag i nya lägenheten. Sedan ska jag hämta Rasmus på dagis direkt efter maten och så beger jag och Rasmus oss till andra sidan stan för att hälsa på Anna och Oliver. Perfekt att dom bor i hus en sån här dag:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar